måndag 3 januari 2011

v.33

Jag mår fortfarande oförskämt bra i graviditeten, men de senaste dagarna har det känts som om magen blivit så stor! Den är mycket mer i vägen när jag ska ta mig fram och den trycker på lungorna mer, så det blir jobbigare att andas. Och det är ju trängre där inne med eftersom bebis har vuxit och magen hinner väl inte med att växa i samma takt, så utrymmet minskar. Och det märks när h*n försöker röja runt där inne! Samtidigt vet jag hur snabbt jag saknade sparkar och rörelser när Miranda var född så jag försöker att lägga mig bekvämt med händerna på magen och bara njuta av stunden när bebis har kvällsgympa. Det är verkligen mysigt! I dag påbörjade jag min allra sista schemaperiod på jobbet, vilket betyder endast 6 veckor kvar att jobba, minus en helg som jag tagit fp. Det känns ganska vemodigt att gå hem från jobbet. Jag trivs väldigt bra och jag tycker det är kul att vara kontaktperson åt "min" ungdom och se utvecklingen h*n gör! Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska dela på föräldraledigheten, men jag kommer i alla fall att vara hemma på heltid de första 7 månaderna, då jag hoppas kunna amma, men Alfred kommer nog också att vara hemma en dag/vecka från födseln. Sen efter 7 månader vill jag nog tillbaka lite till jobbet och Alfred vill vara hemma så det ska nog lösa sig!

Vi har fortfarande inte köpt någon vagn, och knappt inget annat heller. Men de flesta prylarna vi behöver har vi ju från Miranda, men lite eget ska ju självklart lillasyster/lillebror få också men det hinner vi ju köpa sen när h*n är här. Blir väl mest att inhandla sånt där tråkigt som bara går åt, amningsinlägg, bindor, blöjor, tvättlappar, katrinplommon och värktabletter...


Här är i alla fall ett par bilder på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!!