fredag 21 januari 2011

putmage!

Ja min mage har ändrat sig i form tycker jag! Och Alfred har reagerat med och tycker den blivit stor, men jag tycker mest den "strutat" till sig. Är det så en pojkmage ser ut?

Det är rätt mycket tryck neråt nu, och framåt? Ska den ut genom huden eller? Jag hoppas att det är fixering som är på gång, det känns som om det är en bra grej som bebisen kan ha förberett innan. Det gjorde ju liksom aldrig Miranda, utan då var ju hela värkprocessen igång innan hon började maka sig neråt. Det bidrar bara till en massa onödig smärta för mig, så det slipper jag helst den här gången, tack!

Tryck och annat gör också att jag blir trött både i rygg och mage, och allmänt, så jag försöker vila så gott det går nu. Går väl sådär mina lediga dagar då jag är hemma med Miranda. Vila är inte direkt hennes melodi, men idag lekte hon faktiskt själv i 20 minuter så att jag kunde ligga på soffan och slöa, skönt och välbehövligt!

Vi har fortfarande inte köpt någon vagn, men jag skulle verkligen vilja hitta en nu! Men än så länge har vi is i magen och inväntar exakt en sån vi vill ha, men dyker det inte upp nån snart så får vi väl köpa en annan, nästan lika bra... Åandrasidan så måste vi ju inte ut och gå med vagn så fort bebisen är född. Vi har ju bärsjalen om vi vill gå på promenad, så det löser sig!

1 kommentar:

  1. Jag tror vi har rätt så lika form på våra magar! Jag stod och försökte jämföra lite ;) Kan det vara så att det är två små rackarpojkar vi har på gång båda två?
    Hoppad h*n fixerar sig så du slipper den delen den här gången oxå. Kan inte ha varit skönt. Tror att vår är på väg att fixeras, h*n leker nog lite med mig just nu tror jag! Ska h*n eller ska h*n inte liksom? Haha.. jaja.. snart är dem här! :0) Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!