torsdag 27 januari 2011

Oj oj!

En månad kvar till beräknat datum nu. Men frågan som gnager hos både andra och hos mig är ju när bebisen EGENTLIGEN kommer. Alfred syster har redan börjat ringa för att kolla om vi är hemma än, kan bli många samtal för henne, och lite smått irriterande för oss. Hon och alla andra nära släkt och vänner kommer ju få veta så fort vi bara har möjlighet att meddela oss. Självklart kommer vi stolta vilja basunera ut nyheten om när, vad och i vilken storlek vår nya familjemedlem anlänt. Men det finns nu tid att gissa och spekulera! Inför Mirandas födelse hade vi ett litet lotteri, vet ju ni som var med när det begav sig, där man fick gissa på datum och kön, vissa ville gärna lägga till vikt och längd med. Jag har inte gjort nåt sånt lotteri än i alla fall, vet inte om det blir nåt överhuvudtaget. Men ni kan ju gissa här! Skriv en kommentar om vad ni tror så ska jag sammanställa det så fort jag hinner. När Miranda föddes gissade min älskade mormor helt rätt på dag och kön, men nu får jag tyvärr inte veta vad hon gissar på. Men jag är helt säker på att hon gissar där uppe i himlen, kanske har hon t.o.m. bättre förutsättningar därifrån?

De förutsättningar ni har är:
Beräknad födelse: 27/2
Miranda
Beräknad födelse 15/4, föddes 13/4
Jag:
Beräknad födelse 14/4, föddes 29/4
Alfred:
Beräknad födelse 10/9, föddes 27/8

Gissa på & Lycka till!

Vad jag tror? Ja, jag tror nog det blir en pojk, säg 2/3 kanske?

11 kommentarer:

  1. Jag måste ju hinna komma ner innan hon kommer ut... så jag hoppas att det sker den 28/2 på kvällen! :) Tror även att det blir en liten tjej till! =)
    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej, jag gissade helt fel förra gången, måste ju försöka igen. Tror det blir en tös, 25/2. :)

    SvaraRadera
  3. Kön vet i fasen.... din mage ändras ju heeela tiden tycker jag ;-) men den kommer på Astrids födelsedag! Kanske kanske 1 mars....

    SvaraRadera
  4. Måste väl gissa kön också.... Den första tanken som slog mig när Pontus kom hem och berättade att Miranda skulle bli storasyster var: Åh så kul att Miranda också ska få en liten lillasyster. Så.... så får det bli!

    SvaraRadera
  5. Är ingen gud på att gissa rätt (vilket visat sig vid de senaste tillskotten för släkt o vänner) men jag tror att ni får en liten pojkbebis att snusa på den 26 februari...kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror att det blir en liten pojke och att han kommer den 25 februari! Fast jag tror iofs jämt att alla ska få pojkar... men det är min gissning ändå ;) Kramar S.

    SvaraRadera
  7. Jag tror på en pojke och han kommer den 24/2!

    Nu är det inte långt tid kvar!!!

    Stora kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Jag tror det blir en flicka!
    och jag gissar på den 22 februari!
    KRAMAR=)

    SvaraRadera
  9. Behövs fler pojkar som kusiner så jag gissar på Pojke den 23/2.

    SvaraRadera
  10. Gissar på pojke den 26/2

    SvaraRadera
  11. 23/2 kommer en pöjk!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!