fredag 3 juni 2011

13

13 Jag och en klasskompis

Karin och jag var klasskompisar när vi började gymnasiet 1997. Första, eller var det andra? dagen följde hon med mig hem till lägenheten jag delade med två kompisar. Karin var nyligen tillbakaflyttad till Kalmar från Gotland och jag hade just flyttat till stan från lilla Bidalite, så vi kände oss båda lite småvilsna i "stora" Kalmar. Vi hamnade i en supergo klass, NV97F, där tjejerna höll ihop allihop även några år efter att vi tagit studenten. Men Karin och jag hörs och ses fortfarande och har fått barn nu ganska samtidigt. Tyvärr bor hon inte här längre utan i Götene, utanför Skövde. Men så fort de är här i Kalmar så ses vi och snackar och barnen har skoj i varandras sällskap. En bild på några av de andra goa tjejerna i klassen kommer här...

Karin, Johanna G, Johanna N, Anna, och så jag liggandes

1 kommentar:

  1. Tror det var första dagen. :) 14 år sedan!! det är en bild från Skövde va?! man har ju ett lite annorlunda liv nu, men vilka härliga minnen! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!