tisdag 16 augusti 2011

Mysig spontan-utflykt

I morse visste jag inte vad tjejerna och jag skulle hitta på idag. Alfred åkte iväg på bockjakt igår kväll och kommer inte hem förrän imorgon, så tjejerna och jag är själva hemma. Men så fick jag ett sms från Sara där hon undrade om vi hade lust att hänga med dem på kalmarsundsfärjan till Öland, och det lät ju mysigt så det bestämde vi. Och mysigt var just vad det var! Först åkte vi båten över till färjestaden och det var ju lite spännande för barnen, sen mös vi med lite glass i hamnen, spanade in lite keramik med en hel del Akta, akta! Bara titta, inte röra! Sen släppte vi töserna fria en stund och de hoppade, övade på att hjula, poserade och kastade sten. Saga, som hade fått vaccinationssprutor på förmiddagen var inte riktigt sitt vanliga glada jag, men gillade läget och minstingen, söta lille Lucas sov gott i selen hos Sara hela tiden. Sen var det dags att åka tillbaka till Kalmar igen. En alldeles lagom utflykt med helt ok väder, lite mer sol hade ju inte skadat men men, inget regn i alla fall.

024003026032001010014035

1 kommentar:

  1. Vad är det för bloggprogram du använder till bilderna? Nyfiken! :)
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!