måndag 29 augusti 2011

Imorgon blir jag hämtad i arla morgonstund av mina goa kollegor för en heldagsutbildning i Skåne och kommer väl hem först runt 20-tiden. Det ska bli roligt att komma iväg och göra något som utmanar hjärnan lite mer än barnmatsrecept och mamma mu-teater och så kul att få träffa mina kollegor igen!

Men jag har en stor klump i magen inför att lämna Saga. Inte alls för att jag tvivlar på att Alfred grejar det, det vet jag till 100% att han gör. Utan för att jag tänker tankar åt Saga Var är min mamma? Har hon lämnat mig? Jag vill ha min mamma! Hon har varit borta i en evighet nu! Kommer hon aldrig mer tillbaka? Hon är antagligen alldeles för liten för att tänka så, men tänk om hon känner så? Men så tröstar jag mig själv. Jag lämnar ju henne inte, jag kommer ju hem igen. Hon är ju med sin älskade pappa. Det kommer gå bra, hon kommer säkert inte ens märka att jag är borta.

Ytterligare en tankegång som gör det jobbigt att åka imorgon är att detta är början på slutet av mammaledigheten. Utbildning imorgon, möjlighet till utbildning nästa måndag om det går bra det här, enstaka extra pass nu under september och oktober, sen börja jobba halvtid fr.o.m. 1 november. Jag trivs med mitt jobb, och vill gärna tillbaka. Men jag vill inte sluta vara mammaledig! Den här gången trivs jag också med att vara mammaledig och vill inte att den tiden ska ta slut. När jag gick hem 11 februari så kändes det som att det var en hel evighet tills jag skulle börja jobba igen. Och nu kommer den dagen närmare fortare än vad jag hinner förstå. Jag fasar redan över vardagen med jobb, förskolelämning och hämtning, för korta helger, några få veckors semester och så jobb, förskolelämning osv. igen. Trots att det är ett år till, tills vi sökt förskoleplats till Saga. Men det känns som om när jag börjar jobba, om så bara halvtid, så kommer tiden springa ännu fortare.

Men jag ska ta de här känslorna till hjälp för en ännu härligare fortsatt mammaledighet. Nu ska jag verkligen njuta av all den tid jag har med mina underbara barn. Jag har ju faktiskt två hela månader kvar av heltidsledighet och sedan halvtidsledigt i ytterligare minst 6 månader. Det är ju faktiskt MYCKET tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!!