måndag 2 juli 2012

Och vi bara njuter

Semesterdag 4; spenderades i Kalmar tillsammans med fina Sarah och goa Isak, först en liten shoppingtur, där vi fyndade en del kläder på rean, alla i familjen fick något, några fick mycket. Lunch intogs på säkra kortet Le Croissant, sen begav vi oss ut till Skälby. Där blev det massor av lek på lekplatsen och en del gos med djuren. På kvällen hann jag även med att åka på en hudvårdskväll, härligt med lite egen lyx!

20120628_141024

Semesterdag 5; I fredags skulle Alfred åka till Vetlanda för att gå på Ekbacken i Skirö, men innan han åkte packade vi en liten fikakorg och begav oss ner till den lilla mysiga stranden Åttahagen. Men hua, vad det var kallt där! Det blev lite lek i sanden för tjejerna, sen fika snabbt och sen hem och värma oss. Efter lunch åkte Alfred och precis när han skulle åka fick Miranda ett erbjudande att följa med grannarna till Kalmar, vilket hon glatt tackade ja till. Och Saga sov lunch, så plötsligt fanns en alldeles utmärkt gräs-klippar-tid för mig! Och med P1 sommarprat i lurarna blev det en lyxig egenstund det med.

20120629_195502

Och på kvällen hörde vi en välbekant melodislinga utanför fönstret…

Semesterdag 6; Tjejerna och jag passade på att mysa hemma denna första riktigt varma sommardag. Poolplask, glass och tvätt av vardagsrumsmattan var det vi roade oss med under förmiddagen. Vid halvfyra-tiden kom härliga Johanna ut till oss och vi begav oss till Kolbodabaden för lite välbehövlig svalka. Mycket mycket bad blev det, allra mest för Miranda som har blivit riktigt vattenvan och både doppar huvudet och hoppar från kanten. Saga däremot isade tecken på att vara en liten badkruka, vi får väl se om vi kan ta ur henne det under sommaren. Ler

20120630_10341120120630_103534

Semesterdag 7; Igår blev det stan igen, Alfred var i desperat behov a ett par ny 47: or, och han hittade ett par Puma ganska snart, på rea!! Efter det gick vi till stadsparken för att lyssna på Orkester Pop. Och vad bra de var! Känslig som jag är blev jag tårögd ett par gånger när jag såg Miranda sjunga med och sitta i digga till deras taktfasta låtar kända från bolibompa.

På kvällen fick vi besök av Tobbe och Johanna och då provade jag på en riktigt smarrig paj som jag funderat på att göra ett tag. Jordgubbspaj med kola av kondenserad mjölk. Det var hur gott som helst, kommer absolut att göras flera gånger!

20120703

Semesterdag 8; Första riktiga stranddagen! Och mina allra första dopp i havet för i år! Väldigt sent för att vara mig, men nu är det gjort i alla fall. Men det var rätt kallt. Några timmar i Vita Sand blev det, sen var det skönt att åka hem och äta lunch, duscha och Saga fick sova middag.

20120702_123334

2 kommentarer:

  1. Härlig semester ni har,underbart! Bara njut nu. Har ni varit i stan så mycket utan att komma förbi oss. . , dörren står öppen, kom på en fika någon dag! Kram på er alla!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig semester ni har!! Mysiga bilder. Tack själv för en mysig dag på stan! Många kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!