lördag 7 juli 2012

Lite mer semesterdagbok

Semesterdag 9; På förmiddagen tog jag mig en tur in till Kalmar för att fixa lite tillbehör till en kjol jag skulle sy, som numera är sydd! Jag passade på att ta sällskap av Johanna, när jag ändå var i Kalmar, så fick vi rata av oss lite utan barn med. På eftermiddagen gick vi och hämtade Mirandas bästa kompis Astrid och hennes lillasyster Stina på dagis, så att de fick leka av sig lite här hemma. De sprang i vattenspridaren och Miranda tyckte det var så härligt att få leka med kompis efter att ha haft sommarlov i flera veckor. På kvällen ar Alfred och jag på en husvisning i Voxtorp (barnen kunde vi tacksamt nog lämna hos fam Karlsson/Ohlsson). Huset var härligt, charmigt och vi tyckte mycket om det, men efter lite funderande så fick vi släppa det eftersom det blir för litet för oss. Synd.

20120703_094813

Miranda morgonmyser med Choklad.

Semesterdag 10; På onsdagen begav vi oss till Barnens gård utanför Karlskrona. Här hemma såg det ut att bli en riktigt solig dag så vi förberedde oss med svala kläder och ordentligt med solkräm, och tänkte först inte ta med något långärmat, men slängde till slut med munkisar till tjejerna i alla fall. Väl framme ar det rätt mulet, men ändå varmt. Vi njöt av roliga lekplatser, söta små djur, studsmatta som gick att hoppa riktigt högt på, hölass mm. Sen intogs lunchen som vi hade med oss, supergod sallad med lufttorkad skinka, oliver, melon, tomat, mozzarella, machesallad och pesto, som barnen bara ääälskar! Och vi vuxna med förstås, gott, gott!

00300500901820120704_125615010042

Och efter lunch var det äntligen dags för det Miranda frågat om sen vi kom dit, badlandet! Vi hade ju hoppats att solen skulle vilja spricka igenom tills dess, men näpp, den fick vi klara oss utan. Och för Miranda och mig som badar i nästan alla väder var det inga problem. en Saga och Alfred tog bara ett snabbdopp, sen fick Saga sova middag. Efter en stunds badande och fika, så hann vi med ytterligare lite lek innan vi åkte hemåt igen. Jag frågade Miranda i bilen hem vad som hade varit bäst “Allt!” fick jag till svar. Kan man få bättre betyg??

2 kommentarer:

  1. Å vilka fina bilder!! :) <3

    SvaraRadera
  2. Var det kyrkvaktmästarens hus ni tittade på, eller? Synd att det var för litet. Hade varit kul att ha er i närheten. :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!