fredag 22 juli 2011

Lite läskigt

Ganska sent igår kväll satte det igång och åska. Det vara två åskväder som var lite olika långt härifrån. Till en början tyckte jag som vanligt att det var mysigt och häftigt med blixtarna och mullret. Men sen när vi lagt oss så blev jag liggandes och lyssnade hur det kom närmre och närmre och det var verkligen rejäla ljussken och riktiga kraftsmällar! Då kom lite rädsla smygande, och tankar om vad jag skulle göra och det slog ner. Inte så troligt i vårt hus, men kanske i silon på gården? Och då kanske vi skulle behöva ta oss ut vi med. Vad skulle man göra först? Vad hinner man få med sig ut? Självklart skulle jag ju först se till att barnen, jag och Alfred var i säkerhet men sen? Jag tror att jag hade försökt få med mig den externa hårddisken, datorn och kameran och sen lite varma kläder till barnen och oss, men sen vet jag inte mer. Sen drog Tor iväg mot nya mål och jag kunde äntligen somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!!