lördag 30 juli 2011

Lilla storstadstrippen

Vi har varit i Stockholm och hälsat på Jenny! Det var superlyckat! Vi kom upp på söndags eftermiddagen efter en bilfärd med så duktiga barn! Saga sov nästa hela tiden, och det lilla hon var vaken, var hon busig och glad. Och Miranda tittade på DVD:n som vi lånat, nästan hela tiden, förutom en liten stund när hon somnade. När vi kom fram var vi hungriga och gick och hämtade indiskt, helt ok, men naan-brödet är ju helt klart det godaste med indisk mat!!

På måndagen lovade smhi regn men vi åkte till gröna lund i alla fall och hade sketakul!!! Lite regn fick vi på oss men det gjorde inget. Miranda älskade att få åka riktigt mycket karuseller och att gå in i Pettsson och Findus hus. Och jag älskade att få åka hissnande bergochdalbanor igen! Det var länge sen. Jenny och jag började med Insane och fy vad jag sjåpade mig innan. Visste inte om jag vågade och var nära att ändra mig en hel massa gånger, men jag åkte. Och så fort vi skjutsades iväg så kom jag ihåg hur underbart jag tycker det är! Adrenalinkicken var helt fantastisk efteråt och jag var som ett barn på nytt och ville åka mer och mer. Blev inte så många fler, bara jetline, den var go den med. Sen var Alfred och jag inne i spökhuset med, oh my god vad läskigt det var! Jag hoppade högt flera gånger och kramade Alfreds hand hela tiden. Konstigt att man kan bli så rädd trots att man vet att det är på låtsas. Efter ca halva rundan ville jag helt allvarligt att det skulle vara över, så himla rädd var jag. Men jag gick ju klart så klart, men hua!
På spårvagen

En go och busig Saga






I lustiga huset

INSANE!! 

Finaste Jenny och Saga

Miranda skulle åka högst upp hela tiden!
Tisdagen spenderades inne i centrum, mesta dels på drottninggatan och kungsgatan, men vi hann även med en fika i kulturhuset och Alfred och Miranda stannade och lekte i rum för barn där. Härligt att shoppa i Stockholm, men inte lika kul som förr, nu finns ju nästan alla butiker här i Kalmar med.

På onsdagen lunchade vi nere i Årstaviken som ligger nära där Jenny bor och sen styrde vi den fullpackade priusen hemåt. Kändes som en lång bilfärd, men den förflöt smärtfritt den med.

Summa summarum en väldigt lyckad semesterresa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!!