måndag 21 juni 2010

Att orka

Hur orkar man bråka varje dag om något som man måste göra varje dag? Protest och bråk om påklädning före frukost, protest och bråk om att ej ha bestick i glaset, protest och bråk om att tvätta sig efter frukost, protest och bråk om att borsta tänderna, protest och bråk om att ta på andra kläder eftersom de andra är fulla med frukostrester. Och där emellan lite protest och bråk om att man inte får stå på bordet, inte får måla med kritor på TV-bänken mm. Gah! Ibland tryter liksom mitt tålamod och jag måste få explodera ut lite här!! Sista bråket nyss var om att napp och Buddy (gosehund) ska ligga i sängen när man inte sover. Då blev min lilla förbannad och skrek att hon visst skulle sova, så nu ligger hon i sin säng. Tror inte hon sover dock, men hon kan behöva lugna sig lite, och jag med!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad jag känner igen mig. Vissa perioder är helt hopplösa. Men det brukar ju bli bättre. Vi försöker också undvika napp under dagen, den får man ha när man ska sova. Så ibland hör man: "Jag är lite trött. Behöver sova." mitt på dagen.

    /DonnaCarran

    SvaraRadera
  2. känner också igen mig!!!!!
    kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!