tisdag 16 november 2010

Avslappnad

Idag var det äntligen dags för 1,5 timmes tid bara för mig. Jag var på floating i Kalmar. Att det kan vara så skönt att bara ligga i varmt saltvatten! När jag kom fick jag först kom dit fick jag veta lite om vilka olika positiva effekter floating har samt hur allt skulle gå till. Jag bestämde mig för att ha lite musik på i början och jag kunde välja om jag ville ha lampan tänd i tanken, eller helt mörkt. Sen var det dags att duscha och tvätta av sig, innan jag klev in i tanken fick jag ett par öronproppar eftersom saltet i vattnet låter lite. Sen var det bara att kliva i det 38°-vattnet, lägga sig ner och slappna av i 45 minuter. Och självklart var man inte helt avslappnad från första minuten, men 2-3 ggr glömde jag nästan bort att andas. Och när jag berättade det efteråt så sa kvinnan som har floatingen (som jag tyvärr glömt namnet på), "Bra! det är ett tecken på att du var riktigt avslappnad." Och visst känns det att man slappnat av ordentligt, att hela kroppen bara fått vara utan att behöva anstränga en enda liten muskel. Härligt är det! Jag kan verkligen rekommendera er att prova floating, jag kommer definitivt att gå dit flera gånger!!

1 kommentar:

  1. härligt. ja, jag tyckte också det var häftigt. du vet att du får rabatt om du skriver ut inlägget i min blogg från floatingen, kan du även utnyttja om du köper ett kort eller så..

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!!